Zihnin Yaşamı

Zihnin Yaşamı’nda “dünya aşkı”yla kalemine sarılan Arendt, çağdaş siyaset felsefesi alanında üzerine oldukça çaba harcanan bu soruna özgün bir cevap üretmeye çalışırken, Aristo’dan Platon’a, Hegel’den Kant’a ve Heidegger’e bize ucu bucağı olmayan siyasi düşünce yolculuğunda bir pusula sunuyor.

Geleceğe yönelik tasarılarıyla irade, zorunluluk inancına, yani dünyanın rehavet olarak adlandırdığı düzenine  gösterdiğimiz rızaya karşı koyar. Yine de dünyanın sadece şimdi değil geçmişte de hiçbir zaman için olması gerektiği gibi olmadığı herkes için açık değil midir? Ayrıca bu ‘olması gereken’in ne olduğunu kim bilir ya da şimdiye kadar kim bilmiştir ki? ‘Olması gereken’ ülküseldir ütopyanızla bağlantılıdır; dünyada hakiki bir yeri ya da topos’u yoktur. Zorunluluğa duyulan güven, her şeyin ‘olacağına vardığı’ inancı, olumsallık bedeli ödenerek satın alınan özgürlükten çok daha tercih edilir değil midir?”

Yabancılaşmanın “yabancılaşma” olarak adlandırılamadığı, yani “doğallaştığı” bir bağlamda “irade”nin ve “eyleme”nin gereksizleşmesi kaçınılmaz hale geldi. Bu türden bir kadercilik, “iradenin iyimserliği”ni süresiz erteleyerek, olayların “olacağına varacağı” bir perspektifi meşrulaştırdı. Zihnin Yaşamı’nda “dünya aşkı”yla kalemine sarılan Arendt, çağdaş siyaset felsefesi alanında üzerine oldukça çaba harcanan bu soruna özgün bir cevap üretmeye çalışırken, Aristo’dan Platon’a, Hegel’den Kant’a ve Heidegger’e bize ucu bucağı olmayan siyasi düşünce yolculuğunda bir pusula sunuyor.

Var ettiğimiz dünyayı, başka türlü de tasavvur edebileceğimiz, inşa edebileceğimiz bilincini, ardımızda bıraktığımıza duyduğumuz sorumlulukla, dünyevi bir aşkla hatırlatan başucu mirası...

1906 yılında Hannover’de, bir Yahudi mühendisin tek çocuğu olarak doğdu. Marburg ve Freiburg’da üniversite eğitimini tamamladıktan sonra Heidelberg’de Martin Heidegger ve Karl Jaspers’ten felsefe öğrendi, yirmi iki yaşında yine burada doktorasını verdi. Hitler’in iktidara gelmesi üzerine 1933’te Almanya’dan ayrılarak Fransa’ya geçti ve Yahudi göçmen hareketi içerisinde aktif olarak yer aldı. Daha sonra Amerika’ya yerleşti ve 1951’de ABD vatandaşlığına geçti. Amerika’daki ilk yıllarında akademik bir iş bulmakta epey zorlandıktan sonra 1953 yılında Princeton’da Christian Gauss konferanslarına çağrıldı. Böylece California, Chicago, Columbia, Northwestern, Cornell ve başka üniversitelerde verdiği dersleri içeren seçkin akademik kariyerine başladı. 1975 yılında öldüğünde New York’taki New School for Social Research’te felsefe profesörüydü. Kitapları: The Origins of Totalitarianism (1951) [Totalitarizmin Kaynakları 1 - Antisemitizm (İletişim Yayınları, 1997), Totalitarizmin Kaynakları 2 - Emperyalizm (İletişim Yayınları, 1998), Totalitarizmin Kaynakları 3 - Totalitarizm (İletişim Yayınları, 2014)], The Human Condition (1958) [İnsanlık Durumu, İletişim Yayınları, 1994], Rahel Varnhagen: The Life of a Jewess (1958), Between Past and Future (1961) [Geçmişle Gelecek Arasında (İletişim Yayınları, 1996)], On Revolution (1963) [Devrim Üzerine (İletişim Yayınları, 2012)], Eichmann in Jerusalem (1963) [Kötülüğün Sıradanlığı, Eichmann Kudüs’te, (Metis Yayınları, 2009)], Men in Dark Times (1968), Crises of the Republic (1972), On Violence (1970) [Şiddet Üzerine (İletişim Yayınları, 1997)], The Life of the Mind (1979) [Zihnin Yaşamı (İletişim Yayınları, 2018)], Lectures on Kant’s Political Philosophy (1992) [Kant’ın Siyaset Felsefesi Üzerine Dersler (İletişim Yayınları, 2019)].

Kitabın Adı Zihnin Yaşamı
Orijinal Adı The Life of the Mind
ISBN 9789750524103
Yayın No İletişim - 2610
Dizi Politika - 173
Alan Politika/Siyaset, Felsefe
Sayfa 528 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 426 gr
Perakende Satış Fiyatı 359,00 TL
Baskı 2. baskı - Nisan 2022 (1. baskı - Nisan 2018)
Yazar Hannah Arendt
Çeviren İsmail Ilgar
Editör Tanıl Bora
Yayına Hazırlayan Aybars Yanık, Aydın Ördek
Dizi Kapak Tasarımı Ümit Kıvanç
Kapak Suat Aysu
Uygulama Hüsnü Abbas
Düzelti Remzi Abbas
Dizin Berkay Üzüm
Baskı Sena Ofset
Cilt Güven Mücellit