Maksimum Korunma
ISBN
9789750526329

1. baskı - Şubat 2019
208 sayfa


25,46 TL
20,37 TL

Maksimum Korunma

Korku Çağında Reklam
Gökçe Zeybek Kabakcı

Gökçe Zeybek Kabakcı, reklamların korkularımızla dansını, bol örnekle ve berrak bir analitik bakışla tartışıyor.

“Yıldızları içeren, şahane doğa manzarası ya da romantik bir ortam sunan, mutlu aile görüntüleri vb. ile dolu reklamlarda aslında satılan ürünle ilgili bir şey yoktur. Bunun yerine o ürünleri satın alabileceklerin korkuları, fantezileri ve rüyaları vardır.”

Reklamlardan kaçış yok.” Reklamlar her yerde hazır ve nâzırlar. Bizi her an, her yerde “uyarıyorlar”. Hem cezbetmeye dönük, duyularımızı harekete geçirmeye dönük anlamda uyarıyorlar hem de “ikaz etmek” anlamında… Elinizdeki kitap, reklam söyleminin korkuları okşayarak konuşan bu tekinsiz yanını anlatıyor.

Dört koldan risk ve tehdit algısı üretimi, çağımızın ruh haline damgasını vuruyor aslında. Reklamlar, toplamda, bu büyük tehdit algısını estetize ederek yeniden üretiyorlar. Tıp söylemini, nostalji söylemini, ataerkilliği, milliyetçiliği, muhafazakârlığı da yeniden üreterek, bu arada vesayetçi bir uzman otoritesi söylemini de pekiştirerek yapıyorlar bunu.

Reklamlar, “korunma” güvencesinden öte, doğallık, temizlik, saflık, masumiyet ve güzellik vaat ediyorlar. Reklamı yapılan ürünler, somut bir ihtiyacı karşılamaktan öte, insana kendisini iyi hissettirecek, arzu ve hazları gerçek kılacak mucizeler gibi ışıldıyorlar karşımızda. Bir diş macunu, bir şampuan, bir deterjan, bir anda “yakalanacak”, bir anda da elinizden gidiverecek bir mutluluk ışıltısını “temsil” edebiliyor.

Gökçe Zeybek Kabakcı, reklamların korkularımızla dansını, bol örnekle ve berrak bir analitik bakışla tartışıyor.



Kitaptan bir bölüm okumak için tıklayın.
Kitabın Adı
Maksimum Korunma
Alt Başlık
Korku Çağında Reklam
ISBN
9789750526329
Yayın No
İletişim - 2722
Dizi No
Araştırma-İnceleme - 447
Alan
Politika/Siyaset, Popüler Kültür
Sayfa Sayısı
208 sayfa
En
130 mm
Boy
195 mm
Baskı
1. baskı - Şubat 2019
Yazar
Gökçe Zeybek Kabakcı
Editör
Aksu Bora
Yayına Hazırlayan
Feride Felenk
Dizi Kapak Tasarımı
Ümit Kıvanç
Kapak
Suat Aysu
Kapak Fotoğrafı
Hüseyin Türk
Uygulama
Hüsnü Abbas
Düzelti
Remzi Abbas
Cilt
Güven Mücellit
Baskı
Sena Ofset

Gökçe Zeybek Kabakcı

1983 yılında İzmir’de doğdu. İzmir Özel Saint-Joseph Fransız Lisesi’ni bitirdikten sonra Hacettepe Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde lisans, İletişim Bilimleri Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Ankara Üniversitesi Gazetecilik Anabilim Dalı’ndan doktora derecesini aldı. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Bilimleri Bölümü’nde çalışmaktadır. Akademik ilgi alanları olan duygular sosyolojisi, korku kültürü, eleştirel reklam çalışmaları, iletişim sosyolojisi, siyasal psikoloji, toplumsal cinsiyet ve dijital hikâye anlatımı alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir. Ütopyalar: Politikayla Arzunun Kesiştiği Yer (İletişim, 2018) derleme kitabının yazarları arasındadır.