Çeviri
ISBN
9789754704501
272 sayfa
Hazla değil, hızla yemek... Modern hayatta yemek yemenin ilkesi ve usülü bu: Geçerken, ayaküstü, hızla atıştırılıyor. Daha çok insanı daha fazla ve daha hızlı tıkındırmaya dayalı Fast-food sanayii, gelişmiş ekonomilerin büyük bir sektörü oldu. Fast-food sanayi yemeğin/gıdanın her aşamasına damgasını vuruyor.
Hazla değil, hızla yemek... Modern hayatta yemek yemenin ilkesi ve usülü bu: Geçerken, ayaküstü, hızla atıştırılıyor. Daha çok insanı daha fazla ve daha hızlı tıkındırmaya dayalı Fast-food sanayii, gelişmiş ekonomilerin büyük bir sektörü oldu. Fast-food sanayi yemeğin/gıdanın her aşamasına damgasını vuruyor. Temel gıdaların ve hammaddelerin kimyasallarla ıslahından, mutfak işlemlerinin standartlaştırılmasına, servisin numaratör aygıtı misali otomatik bir işleyiş kazanmasına, damakların sun'i tatlandırıcılarla "terbiye"sine, tüketim kültürünün "başarı", "mutluluk" gibi mitolojik mesajları da mideye indirten yemek imajlarına kadar... Böylelikle fast-food, bütün yemek kültürlerini, yerel mutfakları muhasara altına alıyor. ABD ve Avrupa'dan Japonya'ya, Latin Amerika'ya Afrika'ya "global" besin haline gelen Hamburger, midelere ve damak zevklerine dönük bu işgalin öncü gücü. Elinizdeki kitap, uluslararası fast-food sanayiinin devi McDonalds'ı odağa alarak, görünüşte ekmek arası soslu köfteden ibaret olan bu büyük gücün hikayesini, ekonomisini, ideolojisini, kültürünü inceliyor. Üretiminden tüketimine.

1957 doğumlu, Alman gazeteci, kurgusal olmayan düz yazı yazarı.

Kitabın Adı Hamburger Çağı
ISBN 9789754704501
Yayın No İletişim - 305
Dizi Bugünün Kitapları - 30
Alan Yemek Kültürü, Popüler Kültür
Sayfa 272 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 225 gr
Baskı 1. baskı - Aralık 1994
Kapak Ümit Kıvanç
Dizgi Remzi Abbas
Uygulama Hüsnü Abbas
Düzelti Rıdvan Tozan
Çeviren Ogün Duman
Yazar Christiane Grefe
Cilt Sena Ofset, Şefik Matbaası
Baskı Şefik Matbaası