Reklam Çekicilikleri
ISBN
9789750508066

1. baskı - Eylül 2010
336 sayfa
28,00 TL




Reklam Çekicilikleri

Cinsellik, Mizah, Korku
Müge Elden, Uğur Bakır

Cinsellik, mizah ve korku; kitle iletişim araçlarının hemen hepsinde sıkça başvurulan dikkat çekme ve ikna etme temalarıdır. Bu çekiciliklerin en “yaratıcı” biçimde değerlendirildiği alan ise elbette reklamlardır.

Cinsellik, mizah ve korku; kitle iletişim araçlarının hemen hepsinde sıkça başvurulan dikkat çekme ve ikna etme temalarıdır. Bu çekiciliklerin en “yaratıcı” biçimde değerlendirildiği alan ise elbette reklamlardır.
Tüketici kitlesinin, yani aşağı yukarı bütün toplumun fiziksel, psikolojik ve sosyal gereksinimlerine ustaca seslenen reklamlar, eksikleri gerekirse mucizeler yaratarak giderme vaadiyle, tüketim konusundaki tercihleri yönlendirirler.
Tüketicinin satın alma kararı verirken bir ürünü değil de diğerini tercih etmesini sağlayan, işte bu vaat dolu mesajın içeriği ve sunuluş biçimidir.
İstenen etkiyi yaratabilmenin en kestirme yolu ise dürtülere seslenmektir.
Profesör Müge Elden ve Araştırma Görevlisi Uğur Bakır, reklamın dilini, yöntemlerini ve cinsellik, mizah ve korku çekiciliklerinin bu düzlemde nasıl ve neden yer aldığını hem meraklısına hem de uzmanlara hitap edecek şekilde anlatmayı başarıyorlar.


Kitabın Sunuş bölümünü okumak için tıklayın.
Kitabın Adı
Reklam Çekicilikleri
Alt Başlık
Cinsellik, Mizah, Korku
ISBN
9789750508066
Fiyat
28,00 TL
Yayın No
İletişim - 1516
Dizi No
Başvuru - 55
Sayfa Sayısı
336 sayfa
En
130 mm
Boy
195 mm
Ağırlık
277 gr
Baskı
1. baskı - Eylül 2010
Yazar
Müge Elden, Uğur Bakır
Editör
Berna Akkıyal
Kapak
Suat Aysu
Uygulama
Hüsnü Abbas
Düzelti
Barış Sağlan
Baskı ve Cilt
Sena Ofset

Müge Elden

Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümü’nü bitirdi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı’nda yüksek lisans ve doktora yaptı. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanı’dır. Diğer eserleri: Reklam ve Yaratıcı Strateji (Füsun Topsümer ile birlikte), Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam (Ahmet B. Göksel ve Füsun Topsümer ile birlikte), Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle (Füsun Topsümer ve Nilay Başok Yurdakul ile birlikte; İletişim Yayınları, 1999), Marketing PR (Füsun Topsümer ve Serra İnci Çelebi ile birlikte), Reklam Yazarlığı (İletişim Yayınları, 2003), Reklam ve Reklam Mevzuatı (Zakir Avşar ile birlikte), Şimdi Reklamlar (Özkan Ulukök ve Sinem Yeygel ile birlikte; İletişim Yayınları, 2005), Kurumsal Reklamın Anlattıkları (Sinem Yeygel ile birlikte), Reklam ve Reklamcılık, Reklam Çekicilikleri (Uğur Bakır ile birlikte; İletişim Yayınları, 2010).


Uğur Bakır

1999 yılında İzmir Atatürk Lisesi’nden mezun oldu. Lisans eğitimini Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde tamamladı. 2006 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık Yüksek Lisans Programı’nı tamamlayan Bakır, aynı yıl Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda doktora öğrenimine başladı. 2008 yılında İtalya’da Università degli Studi del Piemonte Orientale “Amedeo Avogadro”da konuk öğrenci olarak doktora teziyle ilgili araştırmalarda bulundu. Halen Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak görev yapan Bakır’ın reklamcılık alanında makale ve bildiri çalışmaları bulunmaktadır.