Maksimum Korunma
Korku Çağında Reklam

Gökçe Zeybek Kabakcı, reklamların korkularımızla dansını, bol örnekle ve berrak bir analitik bakışla tartışıyor.

“Yıldızları içeren, şahane doğa manzarası ya da romantik bir ortam sunan, mutlu aile görüntüleri vb. ile dolu reklamlarda aslında satılan ürünle ilgili bir şey yoktur. Bunun yerine o ürünleri satın alabileceklerin korkuları, fantezileri ve rüyaları vardır.”

Reklamlardan kaçış yok.” Reklamlar her yerde hazır ve nâzırlar. Bizi her an, her yerde “uyarıyorlar”. Hem cezbetmeye dönük, duyularımızı harekete geçirmeye dönük anlamda uyarıyorlar hem de “ikaz etmek” anlamında… Elinizdeki kitap, reklam söyleminin korkuları okşayarak konuşan bu tekinsiz yanını anlatıyor.

Dört koldan risk ve tehdit algısı üretimi, çağımızın ruh haline damgasını vuruyor aslında. Reklamlar, toplamda, bu büyük tehdit algısını estetize ederek yeniden üretiyorlar. Tıp söylemini, nostalji söylemini, ataerkilliği, milliyetçiliği, muhafazakârlığı da yeniden üreterek, bu arada vesayetçi bir uzman otoritesi söylemini de pekiştirerek yapıyorlar bunu.

Reklamlar, “korunma” güvencesinden öte, doğallık, temizlik, saflık, masumiyet ve güzellik vaat ediyorlar. Reklamı yapılan ürünler, somut bir ihtiyacı karşılamaktan öte, insana kendisini iyi hissettirecek, arzu ve hazları gerçek kılacak mucizeler gibi ışıldıyorlar karşımızda. Bir diş macunu, bir şampuan, bir deterjan, bir anda “yakalanacak”, bir anda da elinizden gidiverecek bir mutluluk ışıltısını “temsil” edebiliyor.

Gökçe Zeybek Kabakcı, reklamların korkularımızla dansını, bol örnekle ve berrak bir analitik bakışla tartışıyor.

1983 yılında İzmir’de doğdu. İzmir Özel Saint-Joseph Fransız Lisesi’ni bitirdikten sonra Hacettepe Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde lisans, İletişim Bilimleri Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Ankara Üniversitesi Gazetecilik Anabilim Dalı’ndan doktora derecesini aldı. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Bilimleri Bölümü’nde çalışmaktadır. Akademik ilgi alanları olan duygular sosyolojisi, korku kültürü, eleştirel reklam çalışmaları, iletişim sosyolojisi, siyasal psikoloji, toplumsal cinsiyet ve dijital hikâye anlatımı alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir. Ütopyalar: Politikayla Arzunun Kesiştiği Yer (İletişim, 2018) derleme kitabının yazarları arasındadır.

Kitabın Adı Maksimum Korunma
Alt Başlık Korku Çağında Reklam
ISBN 9789750526329
Yayın No İletişim - 2722
Dizi Araştırma-İnceleme - 447
Alan Politika/Siyaset, Popüler Kültür
Sayfa 208 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 177 gr
Perakende Satış Fiyatı 30,00 TL
Baskı 1. baskı - Şubat 2019
Yazar Gökçe Zeybek Kabakcı
Editör Aksu Bora
Yayına Hazırlayan Feride Felenk
Dizi Kapak Tasarımı Ümit Kıvanç
Kapak Suat Aysu
Kapak Fotoğrafı Hüseyin Türk
Uygulama Hüsnü Abbas
Düzelti Remzi Abbas
Baskı Sena Ofset
Cilt Güven Mücellit