Castoriadis'in amacı, Marksizmin ilk esin kaynağını yeniden yakalayıp, yaptıkları, söyledikleri ve tasarladıklarıyla insanların tarihi yarattığını hatırlatmak. Tarihi bir ontolojik doğuş ve toplumun imgeleminde kurulan bir süreç olarak ele almak, tarihin insanlara içkin olduğunu göstermek. İnsanların kurumlaştırarak kurduğu toplumu dönüştürme, yani tarihi yapma gücünün insandan başkasına ait olmadığının felsefi temellerini bu kitapta bulacaksınız.

Marksizm, çıkışında insanın kendi kuramsal uğraşının ürünlerine yabancılaşmasını aşmayı hedefliyordu. Ama gelişimi bunun tam tersi yönde oldu. Akılcı bir felsefeyle tamamlanan bir bilinci nesnelcilik haline geldi. Her toplumu tekniğin gelişmesiyle izah ettiğini iddia eden bir "materyalist tarih anlayışı"na teslim oldu. Artık insanlar tarihi değil, tarih ve onu belirleyen teknik insanları üretir oldular. Her şeyin "madde", maddenin de bütünüyle "akıl" olduğu, bunların "diyalektiğin kanunlarına" tabi oldukları Marksizmin amentüsü haline geldi. Tarih konusunda mutlak bir bilgi olduğuna göre, artık insanların özerk eylemlerinin bir anlamı yoktu. Siyasal eylem teknik bir uğraş olarak algılanabilirdi.

Castoriadis'in amacı, Marksizmin ilk esin kaynağını yeniden yakalayıp, yaptıkları, söyledikleri ve tasarladıklarıyla insanların tarihi yarattığını hatırlatmak. Tarihi bir ontolojik doğuş ve toplumun imgeleminde kurulan bir süreç olarak ele almak, tarihin insanlara içkin olduğunu göstermek. İnsanların kurumlaştırarak kurduğu toplumu dönüştürme, yani tarihi yapma gücünün insandan başkasına ait olmadığının felsefi temellerini bu kitapta bulacaksınız.

1922’de İstanbul’da doğdu. Üç aylıkken ailesi Yunanistan’a göç etti. Atina’da hukuk, iktisat ve felsefe eğitimi gördü. İşgal sırasında Yunanistan Komünist Partisi’nin tavrını fazla şoven bulup Troçkistler’e katıldı. 1945’te Fransa’ya geçti ve Claude Lefort’la Socialisme ou Barbarie (Sosyalizm ya da Barbarlık) dergisini 1948’den itibaren yayımlamaya başladı. Bu arada Troçkist hareketle bağlarını kopardı. 1965’e kadar dergi etrafında oluşan çevrede yönlendirici bir rol oynadı. Psikanalize yönelip Lacan’ın oluşturduğu grupta yer aldı. Socialisme ou Barbarie dergisinde çıkan yazılarını 6 cilt olarak 10/18 dizisinde 1973’ten itibaren yayımladı: La Société Bureaucratique (I): Les Rapports de Production en Russie (1973); La Société Bureaucratique (II): La Révolution Contre la Bureaucratie (1973); l’Expérience du Mouvement Ouvrier (I): Comment Lutter? (1974); l’Expérience du Mouvement Ouvrier (II): Prolétariat et Organisation (1974); Capitalisme Moderne et Révolution (I): l’Impérialisme et la Guerre (1979); Capitalisme Moderne et Révolution (II): Le Mouvement Révolutionnaire Dans le Capitalisme Moderne (1979). Çeşitli dergilerde çıkan yazılarını ise üç kitapta topladı: Les Carrefours du Labyrinthe (1978), Domaines de l’Homme (1986), Le Monde Morcelé (1990). Ayrıca Claude Lefort ve Edgar Morin’le 1968 olayları sırasında birlikte yazdıkları La Brèche, 1981’de yayımlanan Devant la Guerre ve gene 1981’de Daniel Cohn-Bendit’le birlikte hazırladığı De l’Ecologie à l’Autonomie adlı kitapları vardır. Yazarın 1974-85 arasındaki yazılarından oluşan Domaines de l’homme - Les Carrefours du Labyrinthe II ve 1987-89 yıllarına ait yazılarının yeraldığı Les Carrefours du Labyrinthe III kitaplarındaki metinlerden, yazarın da onayıyla oluşturulan bir seçkisi Dünyaya, İnsana ve Tabiata Dair ismiyle 1993 yılında İletişim Yayınları’ndan çıktı.
Kitabın Adı Toplum, İmgeleminde Kendini Nasıl Kurar?
Alt Başlık Marksizm ve Devrimci Kuram - Cilt 1
Orijinal Adı L'institution İmaginaire de la Societe
ISBN 9789754706239
Yayın No İletişim - 430
Dizi Politika - 24
Alan Politika/Siyaset
Sayfa 293 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 224 gr
Baskı 2. baskı - Haziran 2013 (1. baskı - Ekim 1997)
Yazar Cornelius Castoriadis
Çeviren Hülya Uğur Tanrıöver
Kapak Suat Aysu
Uygulama Hasan Deniz
Düzelti Enver Seyfi
Baskı ve Cilt Sena Ofset