Mektuplaşmalar
ISBN
9789750503320

1. baskı - Mayıs 2005
412 sayfa


Tükendi

Mektuplaşmalar

Memet Baydur, Adalet Ağaoğlu

Memet Baydur (1951-2001) yirmi üç oyunu, kısa öyküleri ve denemeleriyle yazınımıza yepyeni bir üslup getirmiştir. Okurları ve oyunlarının izleyicileri onun yazdıklarında yeni bakış açıları, sanatla ahlâkın birlikteliğinden doğan bir incelik, çok zeki bir mizah ve derin bir duyarlılık bulurlar. Cevat Çapan, Baydur’un oyunlarının en belirgin özelliğinin diyalogları olduğunu, tiyatrosunun inceliğinin “kalın hatlı bir eylemselliktense, kişiler arasındaki konuşmalarla derdini anlatmasında” gizlendiğini söyler.

Memet Baydur (1951-2001) yirmi üç oyunu, kısa öyküleri ve denemeleriyle yazınımıza yepyeni bir üslup getirmiştir. Okurları ve oyunlarının izleyicileri onun yazdıklarında yeni bakış açıları, sanatla ahlâkın birlikteliğinden doğan bir incelik, çok zeki bir mizah ve derin bir duyarlılık bulurlar. Cevat Çapan, Baydur’un oyunlarının en belirgin özelliğinin diyalogları olduğunu, tiyatrosunun inceliğinin “kalın hatlı bir eylemselliktense, kişiler arasındaki konuşmalarla derdini anlatmasında” gizlendiğini söyler. Ve şunu ekler: “İlginç bir kimyasal madde kullanıyor sanki Memet Baydur. Öyle durumlarla, sözlerle karşı karşıya getiriyor ki insanları, önemliymiş, değerliymiş gibi görünen sözlerin ne kadar sahte olduğu, ne kadar gülünç olduğu ortaya çıkıyor. Tabiî bunun gülünçlükle birlikte acıklı bir yanı da var.”
Mektuplaşmalar Adalet Ağaoğlu ile Memet Baydur’un mektuplaşması, biri ünlü bir yazar, diğeri, mutlaka yazar olmayı kafasına koymuş, ama bunun için gerekli öz eğitimin hiçbir sürecinden yılmamaya azimli bir sanatseverin sanat ve edebiyat üzerinden gelişen dostlukları. Bu dostlukta, yaşadıkça hiç yaşamamışcasına yaşayan, okudukça hiç okumamışcasına okuyan, öğrendikçe hiç bilmiyormuşcasına öğrenen bir genç adamla, onun hayran olduğu olgun ve ünlü yazarın özenli sohbetlerini bulacaksınız. Bu özende ve aradaki
yaş farkına rağmen kurulan eşitlikte, her iki tarafın da sanata duyduğu saygı belirleyici olmuş. Bir de, birbirlerinden alıp verecekleri yalnızca paylaşmak olan, üslup farklılıklarına rağmen duyarlılıklarında birleşebilen iki sanatçının yaratabildikleri ortak dil.
Kitabın Adı
Mektuplaşmalar
ISBN
9789750503320
Yayın No
İletişim - 1085
Dizi No
Memet Baydur Bütün Eserleri - 3
Alan
Çağdaş Türkiye Edebiyatı
Sayfa Sayısı
412 sayfa
En
130 mm
Boy
195 mm
Ağırlık
299 gr
Baskı
1. baskı - Mayıs 2005
Yazar
Memet Baydur, Adalet Ağaoğlu
Editör
Bağış Erten
Kapak
Suat Aysu
Uygulama
Hüsnü Abbas
Düzelti
İhsan Tener
Dizgi
Maraton Dizgievi
Baskı
Sena Ofset
Cilt
Sena Ofset

Memet Baydur

1951 yılında Ankara'da doğdu. Uzun yıllar Londra ve Paris'te yaşadı. Afrika'da Kenya Toplu İletişim Okulu'nda sinema tarihi ve sinematografi dersleri verdi.(1982-1986) İspanya'da bulunduğu sırada (1988-92) Madrid'teki Uluslararası Akdeniz Tiyatro Enstitüsü'nün kurucu üyeleri arasında yer aldı. 1992'den itibaren Bonn Tiyatro Bienali'nin Türkiye danışmanlığını yaptı. Uğur Mumcu Araştırmacı Gazetecilik Vakfı'nda sinema dersleri verdi. İlk yazısı 1979'da Yeni İnsan'da çıktı. Öykü ve yazılarını Milliyet Sanat, Gösteri, Kitap-lık ve Sanat Dünyamız dergilerinde yayımladı. 1980'den itibaren yazmaya başladığı "Limon", "Cumhuriyet Kızı", "Kadın İstasyonu", "Yangın Yerinde Orkideler", "Düdüklüde Kıymalı Bamya" ve "Yeşil Papağan Limited" gibi oyunları Devlet Tiyatroları ve çeşitli illerdeki Şehir Tiyatroları'nda sahnelendi. Gözün Kahverengi Suyu başlıklı bir öykü kitabı var. Denemeleri, ölümünden sonra, Ucello'nun Kuşları adıyla yayımlandı.(İletişim Yayınları, 2002) Yayımlanmamış oyunları ölümünden sonra Lozan başlığı altında kitaplaştırıldı. (İletişim Yayınları, 2003)


Adalet Ağaoğlu

Adalet Ağaoğlu, 1929’da doğdu. Ortaöğrenimini Ankara Kız Lisesi’nde tamamladı. Ankara Üniversitesi DTC Fakültesi’nin Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1950). Açılan bir sınavla Ankara Radyosu’na girdi; burada ve kuruluşundan sonra TRT’de çeşitli görevlerde bulundu (1951-70). TRT Radyo Dairesi Başkanlığı’ndan, kurumun özerkliğine el konulması sonucu istifa etti. Öğrencilik yıllarında başladığı yazarlığını 1970’ten sonra başka hiçbir işle paylaşmadı. Radyo ve sahne oyunlarını romanları, öykü, anı, deneme kitapları izledi. Bu çalışmalarında hayatın değişim ve dönüşümlerine duyarlı yaklaşımlarıyla dikkat çekti. Doğa, toplum, zaman ilişkilerinin insanın iç dünyasındaki yansımalarını düşünce üretebilecek boyutlarda irdeledi. Değişimler karşısında edebiyatın yapısal durumu bakımından da arayışçı davrandı; kendine özgü anlatım biçimleri geliştirdi. Ödülleri: Üç Oyun, 1974 Türk Dil Kurumu Tiyatro Ödülü; Yüksek Gerilim, 1975 Sait Faik Hikâye Armağanı; Bir Düğün Gecesi, 1979 Sedat Simavi Vakfı Edebiyat Ödülü, 1980 Orhan Kemal Roman Armağanı, 1980 Madaralı Roman Ödülü; Çok Uzak-Fazla Yakın, 1992 Türkiye İş Bankası Edebiyat Büyük Ödülü (Tiyatro); Romantik Bir Viyana Yazı, 1997 Aydın Doğan Vakfı Roman Ödülü, 1995 Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat (Edebiyat) Büyük Ödülü. Ünvanlar: TÜYAP Onur Yazarı (1994), Eskişehir Anadolu Üniversitesi Fahri Doktora Unvanı (1998), ABD OSU (Ohio State University, Humane Letters) Edebiyat Fahri Doktora Unvanı (1998).