Kriz Yönetimi
Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme

Ulusal ve uluslararası ekonomik, siyasal ve hukuksal yapı; bireyin farklılaşan beklentileri, yeni toplumsal alanlar, sosyal sorumluluk anlayışındaki gelişmeler, insan kaynağının yapısı, teknolojiye bağımlı çalışma, yönetsel başarısızlık, yoğun ve acımasız rekabet gibi pek çok öge, örgütlerin er ya da geç bir kriz ile karşılaşacaklarının garantisi gibidir.

Ulusal ve uluslararası ekonomik, siyasal ve hukuksal yapı; bireyin farklılaşan beklentileri, yeni toplumsal alanlar, sosyal sorumluluk anlayışındaki gelişmeler, insan kaynağının yapısı, teknolojiye bağımlı çalışma, yönetsel başarısızlık, yoğun ve acımasız rekabet gibi pek çok öge, örgütlerin er ya da geç bir kriz ile karşılaşacaklarının garantisi gibidir. Bu tehlikeli durumu bir fırsata dönüştürebilmek için, krizleri yönetebilmek ve özellikle de bilgi çağının koşullarında kriz yönetiminde doğru iletişim politikalarını kurgulayabilmek gerekir.
Bu bağlamda Halkla İlişkiler 21. yüzyılda anlaşılması en güç ve karmaşık yönetim alanlarından biri olarak değerlendirilir. Halkla İlişkiler “ilişki” yapılandırır, kriz yönetimi ise “ilişkilerin” sürekliliğini sağlar. Firmalar bir yıkımdan kaçınmak için, krizlere stratejik açıdan yaklaşmak ve iletişimi doğru olarak sağlamak zorundadırlar. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü akademisyenlerinden Aylin Pira ve Çisil Sohodol bu çalışmalarında söz konusu stratejik planın tüm yönlerini ele alarak adeta bir “nasıl yapılır?” listesi sunuyorlar.

Aylin Pira İzmir Amerikan Lisesi ve Ege Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu'ndan mezun oldu. E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı'nda yüksek lisans ve doktorasını tamamladı. ABD'de (Auburn Üniversitesi) araştırmalarda bulundu. 2000 yılında Halkla İlişkiler doçenti olan Pira, halen E.Ü. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde öğretim üyesidir.

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve TanıtımBölümü'nde araştırma görevlisi.

Kitabın Adı Kriz Yönetimi
Alt Başlık Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme
ISBN 9789750502743
Yayın No İletişim - 1037
Dizi Başvuru - 38
Alan İşletme
Sayfa 288 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 217 gr
Perakende Satış Fiyatı 194,00 TL
Baskı 6. baskı - Ocak 2020 (1. baskı - Kasım 2004)
Yazar Aylin Pira, Çisil Sohodol
Yayın Danışmanı Ahmet İnsel
Kapak Suat Aysu
Kapaktaki Görsel Roy Carruthers
Uygulama Hüsnü Abbas
Düzelti Metin Pınar
Dizi Yayın Yönetmeni Mustafa Bayka
Baskı Sena Ofset
Cilt Sena Ofset