Gazetecilik Etiğinin Mesleki Sınırları
Profesyonellik, Piyasa ve Sorumluluk

Medyaya güvenmiyoruz, bu çok açık ve herkesin hemfikir olduğu bir yargı. Yandaşlardan, gerçekten haber yapanlardan, gazeteci kalabilenlerden söz ediyoruz. Medya eleştirileri “eskiden gazetecilik yapılırdı” özlemiyle başlıyor, “Objektiflik öldü!”, “Tarafsızlık gözardı edildi!”, “Profesyonellik unutuldu!” gibi şikâyet ve hayıflanmalarla sürdürülüyor.

Medyaya güvenmiyoruz, bu çok açık ve herkesin hemfikir olduğu bir yargı. Yandaşlardan, gerçekten haber yapanlardan, gazeteci kalabilenlerden söz ediyoruz. Medya eleştirileri “eskiden gazetecilik yapılırdı” özlemiyle başlıyor, “Objektiflik öldü!”, “Tarafsızlık gözardı edildi!”, “Profesyonellik unutuldu!” gibi şikâyet ve hayıflanmalarla sürdürülüyor. Gerçekten gazetecilik yapıldığı, etik ilkelere hassasiyet gösterildiği bir dönem olmuş muydu? Yoksa bu, aktüele odaklanmış, her dönemde var olmuş, süreklilik taşıyan nostaljik bir serzeniş mi? Günümüz medyası, kamunun demokratik ihtiyaçlarını sağlama iddiası etrafında biçimlenmiş bir profesyonelliği değil, medya grupları arasındaki rekabeti, hizmet ve kalite standartları ekseninde sürdürme amacına hizmet eden bir profesyonelliği temel alıyor. Bu dönüşüm, tarihsel bir arkaplana sahip ve birdenbire zuhur etmiş değil. Gazetecilik etiği denen kavramsallaştırma yeni bir işletme mantığı etrafında profesyonel bir işkolu yaratma girişimine eklemlenmiş durumda. Medyada hâkim olan sorumluluk retoriği, neo–liberalizmin sınırlandırılmamış müdahalelerini, kamunun gözünde ahlakileştirme amacı doğrultusunda biçimleniyor.

Oğuzhan Taş, başarılı bir medyayı okuma rehberi sunuyor bize. Gazetecilik etiğinin tarihsel ve ideolojik kaynaklarını, sınırlarını, süregelen tartışmalarını aktarıyor. Yarına kalacak eleştirel bir okumayla basın tarihini ve medyayı irdeliyor.

1979 Ankara doğumlu. 2004 yılından bu yana Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema bölümünde öğretim elemanı. Başlıca çalışma alanları gazetecilik eleştirisi, medya etiği ve iletişim politikalarıdır. Ayrıca eleştirel teori, örtünme pratikleri ve hacker kültürü gibi konularda yayınları bulunmaktadır.

Kitabın Adı Gazetecilik Etiğinin Mesleki Sınırları
Alt Başlık Profesyonellik, Piyasa ve Sorumluluk
ISBN 9789750510410
Yayın No İletişim - 1746
Dizi Araştırma-İnceleme - 293
Alan Medya-İletişim
Sayfa 328 sayfa
En 130 mm
Boy 195 mm
Ağırlık 270 gr
Perakende Satış Fiyatı 4,63 TL
Baskı 1. baskı - Mayıs 2012
Yazar Oğuzhan Taş
Editör Levent Cantek
Dizi Kapak Tasarımı Ümit Kıvanç
Kapak Özge Güven
Uygulama Hüsnü Abbas
Düzelti Yonca Akcanlı
Dizin Ulaş Dayı
Baskı Sena Ofset
Cilt Sena Ofset