Medya ve İletişim Sosyolojisi
Çeviri
Halime Yücel

ISBN
9789750508516

4. baskı - Nisan 2014
366 sayfa
25,50 TL




Medya ve İletişim Sosyolojisi

Éric Maigret

Çağdaş dünyada gençlerin sosyalleşmesine, siyasete, hatta toplum inşasına etkisi bakımından kitle medyasının ve iletişimin rolü, gücü tartışılmaz. Ancak tam da bu sebeplerle, kitle medyası ve iletişim ciddi bir şekilde tartışılıyor.

Çağdaş dünyada gençlerin sosyalleşmesine, siyasete, hatta toplum inşasına etkisi bakımından kitle medyasının ve iletişimin rolü, gücü tartışılmaz. Ancak tam da bu sebeplerle, kitle medyası ve iletişim ciddi bir şekilde tartışılıyor. Bu alanda Fransa’nın önde gelen isimlerinden biri olan sosyolog Éric Maigret bu tartışmaya, kökleri Amerikan ampirik ekolüyle Frankfurt Okulu’nun kimi zaman kesişen tezlerine, Habermas ve Habermas sonrası kamusal alan kuramlarına, etkileşimciliğe, yapısalcı kuramlara, kültürel çalışmalara uzanan iletişim sosyolojisi açısından yaklaşıyor. İfade, egemenlik ve demokratikleşen bir dünyaya katılmanın aynı anda ve bir arada mümkün olabileceğini gösteren medya ve iletişimin bu büyük atılım sürecini Amerikan pragmatist vizyonunu da ele alarak inceliyor. Medya ve İletişim Sosyolojisi öğrenciler için bir başvuru kaynağı olduğu kadar, medya ve iletişim alanında çalışan, düşünen, ayrıca iletişim alanında olan bitenden yeterince haberdar olmadığına inanan herkes için faydalı bir kitap.

Kitabın Adı
Medya ve İletişim Sosyolojisi
ISBN
9789750508516
Fiyat
25,50 TL
Orijinal Adı
Sociologie de la communication et des médias
Yayın No
İletişim - 1557
Dizi No
Başvuru - 57
Sayfa Sayısı
366 sayfa
En
130 mm
Boy
195 mm
Ağırlık
235 gr
Baskı
4. baskı - Nisan 2014 (1. baskı - Şubat 2011)
Yazar
Éric Maigret
Çeviren
Halime Yücel
Editör
Can Belge
Kapak
Suat Aysu
Uygulama
Hüsnü Abbas
Düzelti
Özgür Yıldız
Dizin
Özgür Yıldız
Baskı ve Cilt
Sena Ofset

Éric Maigret

Fransız sosyolog, Paris III Sorbonne Nouvelle Üniversitesi’nde medya ve iletişim bilimlerinde doçent. Aynı zamanda Paris IEP’de İletişim Sosyolojisi profesörü olan Maigret, CNRS’de iletişim ve politika laboratuarında araştırmacıdır. Eserleri: Communication et médias (2003); Éric Macé’yle birlikte Penser les médiacultures (2005); Mark Alizart, Éric Macé ve Stuart Hall’le birlikte Stuart Hall (2007); Guillaume Soulez’le birlikte Les raisons d’aimer... les séries télé (2007); L’hyperprésident (2008); Hervé Glévarec ve Éric Macé’yle birlikte Cultural Studies: Anthologie (2008).

Éric Maigret hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.


Etiketler : #haberleşme, #iletişim, #kitle, #medya, #reklam, #toplum
Medya ve İletişim Sosyolojisi