Dedikodu ve Söylenti
Çeviri
Işın Gürbüz

ISBN
9789754702064

1. baskı - Mayıs 1992
336 sayfa




Dünyanın En Eski Medyası

Dedikodu ve Söylenti

Jean-Noel Kapferer

Bu adam iletişim ve reklam üzerine araştırmalar yaparmış. Dedikodu ve söylenti için “uydurma bilgi” dendiğini duymuş. Konunun üzerine varmış. Diyormuş ki: “Halkın olan biteni anlamak isteyip de resmî cevaplar alamadığı yerde söylenti vardır.” Dedikodu ve söylentinin kaynaklarını, taşıyıcılarını, toplumsal kesimlere göre farklılaşan saiklerini, adının kötüye çıkmasının nedenlerini araştırmış diyorlar.

Bu adam iletişim ve reklam üzerine araştırmalar yaparmış. Dedikodu ve söylenti için “uydurma bilgi” dendiğini duymuş. Konunun üzerine varmış. Diyormuş ki: “Halkın olan biteni anlamak isteyip de resmî cevaplar alamadığı yerde söylenti vardır.” Dedikodu ve söylentinin kaynaklarını, taşıyıcılarını, toplumsal kesimlere göre farklılaşan saiklerini, adının kötüye çıkmasının nedenlerini araştırmış diyorlar.
Üst Başlık
Dünyanın En Eski Medyası
Kitabın Adı
Dedikodu ve Söylenti
ISBN
9789754702064
Orijinal Adı
Rumeurs
Yayın No
İletişim - 174
Dizi No
Bugünün Kitapları - 16
Alan
Sosyoloji, Medya-İletişim
Sayfa Sayısı
336 sayfa
En
130 mm
Boy
195 mm
Baskı
1. baskı - Mayıs 1992
Yazar
Jean-Noel Kapferer
Kapak
Ümit Kıvanç
Düzelti
Mustafa Şahin, Fatih M. Öztan
Çeviren
Işın Gürbüz
Dizgi
Maraton Dizgievi
Cilt
Ayhan Matbaası, Şefik Matbaası
Baskı
Şefik Matbaası

Jean-Noel Kapferer

Fransa'da iletişim aleminin en önemli araştırmacılarından biri. Psiko-sosyoloji dalında uzman Kapferer, Northwestern Üniversitesi'nde ders veriyor. İnsanların kanıları, davranışları ve imgeler üzerinde iletişimin etkileri, Kapferer'in özel araştırma alanı. B. Dubois ile birlikte yazdığı ilk kitabı Echec a la science? La survivance des Mythes chez les Français (Bilimin başarısızlığı mı? Fransızlarda mitosların kalıntıları, 1981) adını taşıyordu. İkinci kitabı Les Chemins de la persuasion: Le mode d'influence des medias et de la publicite sur les comportements (İkna Yolları: Reklam ve medyaların davranışlar üzerindeki etki tarzı, 1984), adının anlattığı üzere, günümüz toplum hayatının temel sorunlarından birini konu alıyordu. Kapferer'in üçüncü eseri, -L'Enfant et la Publucite. Les Chemins de la seduction (Çocuk ve Reklam. Cezbetme yolları, 1985)- medyalar, aileler ve çocukların birarada bulunduğu ve karşı karşıya geldiği reklam alemine ilişkin nesnel tespitler yapmayı amaçlıyordu. Elinizdeki kitap, Kapferer'in 'kulaktan kulağa'nın önemli bir iletişim aracı olduğnu fark etmesinin ve dedikodularla, söylentilerle ilgili geniş bir araştırmaya girişmesinin sonucu ortaya çıktı. Yazar, bu konudaki araştırmasını iki yıl sürdürdü, "Alo dedikodu" servisine gelen onbin kadar telefona cevap verdi. Halen Dedikodu Üzerine Enformasyon ve İnceleme Kurumu Başkanı olan Kapferer'in bu eseri ABD, İtalya, Japonya, Portekiz, İsveç, Bulgaristan, Romanya ve Çekoslovakya'da yayımlandı.